Outsourcing sprzedaży – czym jest i dlaczego Twoja firma tego potrzebuje.
Outsourcing sprzedaży – czym jest i dlaczego Twoja firma tego potrzebuje.
Outsourcing sprzedaży to potężny sposób na przyspieszenie Twojego rozwoju. Jeśli zastanawiasz się nad zwiększeniem skali działań sprzedażowych bez inwestowania w onboarding i generowania kosztów związanych z pełnoetatowymi przedstawicielami handlowymi, outsourcing sprzedaży jest rozwiązaniem dla Ciebie.
Zacznijmy od początku.
Outsourcing sprzedaży to skuteczny sposób na obniżenie kosztów procesu sprzedaży przy jednoczesnym zachowaniu jego jakości i wiedzy przedstawicieli i menedżerów.
Oznacza to, że Twój zewnętrzny zespół sprzedaży może poświęcić czas na generowanie lejków sprzedażowych, a ten wewnętrzny, który zna Twoją markę lepiej niż ktokolwiek inny, może skupić się na prowadzeniu prezentacji produktów i zawieraniu transakcji z potencjalnymi klientami.
Oczywistym jest, że zawsze będziesz wiedzieć więcej o swoim biznesie niż zespół outsourcowany. To akurat może działać na Twoją korzyść. Ich świeże spojrzenie może zmotywować Cię do współpracy z innymi firmami, których wcześniej nie brałeś pod uwagę. Możesz wykorzystać ich wiedzę i wieloletnie doświadczenie na rynku do napędzania swojego rozwoju. Jeśli zatrudnisz wewnętrznego przedstawiciela handlowego, on również wniesie ze sobą doświadczenie, ale tylko jednej osoby. Decydując się na outsourcing, będziesz mógł skorzystać z wiedzy całego zespołu i różnych technik sprzedaży.
Outsourcing sprzedaży – Twój sukces to ich sukces!
Decydując się na outsourcing zespołu sprzedaży, unikasz początkowych kosztów zatrudniania kilku nowych pracowników, kupowania oprogramowania i radzenia sobie z innymi powiązanymi kosztami płacowymi. Współpraca z zespołami zewnętrznymi będzie kosztować Cię mniej niż wewnętrzne zatrudnienie przedstawicieli handlowych.
Częstą obawą związaną z outsourcingiem sprzedaży jest ryzyko, że zatrudniony zespół, nie będzie równie oddany firmie co regularny, stały pracownik. Prawda jest taka, że to w ich interesie leży wykonywanie pracy na najwyższym poziomie oraz przynoszenie zysków Twojej firmie.
Na przykład – przedstawiciele handlowi pracujący dla Twojej marki będą mieli własne KPI do osiągnięcia.
Jeśli przyniosą rezultaty, będziesz im płacić. Jeśli nie, możesz się ich pozbyć w dowolnym momencie (zakładając, że nie jesteś związany długoterminową umową).
Większe zyski, mniejsze koszta
Poprzez maksymalne wykorzystanie outsourcingu sił sprzedaży w wybranych obszarach działania, Ty i Twój zespół, może skoncentrować się na podstawowej działalności, jednocześnie zmniejszając zaangażowanie zasobów własnych.
Twój partner outsourcingowy będzie dysponował kompetentnymi i sprawdzonymi talentami z doświadczeniem na rynku, na który jest skierowany. Podczas gdy Twój outsourcowanym zespół będzie generował wyniki, Ty możesz powoli tworzyć wewnętrzny zespół, aby ostatecznie przejąć kontrolę.
Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie być gotowy na zbudowanie wewnętrznego zespołu sprzedaży. Pamiętaj jednak, że osiągając pewien poziom wzrostu, będziesz potrzebować przedstawicieli handlowych wysyłających kampanie informacyjne, prowadzących rozmowy z potencjalnymi klientami i zamykających konta. Outsourcing sprzedaży to droga na skróty do uzyskania potrzebnych wyników, bez ogromnych inwestycji w zatrudnienie czterech lub pięciu wewnętrznych przedstawicieli handlowych.
Rozważ za i przeciw. Potem chwyć za telefon i skontaktuj się z zespołem profesjonalistów MS Services.